Laat je inspireren door unliiimited cadeaus voor de feestdagen

Inspirez-vous de nos cadeaux illimitééés pour les fêtes

4 redenen waarom AdWords ook voor jóuw zaak een must is

Geschreven door
Simon van Cauteren

Jij bent natuurlijk volledig overtuigd van de kwaliteit van jouw product of service. Maar slaag je er ook in je klanten te overtuigen? En – nog belangrijker – weten potentiële klanten je überhaupt te vinden? Als je weet dat we vandaag massaal onze vragen, twijfels en interesses aan Google toevertrouwen, dan weet je ook meteen dat dáár het antwoord ligt. Met andere woorden: Google AdWords, of advertenties die onder meer boven of onder de Google zoekresultaten verschijnen, of op websites die deel uitmaken van het brede netwerk van Google Display Netwerk.

1. Je zet in op wat je doelgroep zoekt

Met de Keyword Planner, een ander handig tooltje van Google, kom je te weten welke zoekwoorden voor jouw domein het meest relevant – lees: het meest gezocht – zijn. Die zoekwoorden verwerk je natuurlijk in je advertenties, want als je bloemen verkoopt, wil je geen mensen bereiken die op zoek zijn naar een nieuwe auto. Daarnaast heb je behoorlijk wat personalisatiemogelijkheden. Zo kun je je ads bijvoorbeeld laten verschijnen wanneer potentiële klanten zoeken op “boekhouder Mechelen” en niet als ze “goedkope boekhouder Mechelen” intikken, maar ook je doelpubliek heel nauw afbakenen op basis van locatie, taal, …

2. Meten is weten

In tegenstelling tot traditionele reclamekanalen zoals magazine-advertenties of tv-spotjes, zijn je Google-advertenties bovendien perfect meetbaar. Je achterhaalt met andere woorden zonder problemen welke advertenties werken en welke niet, zodat je gericht kunt bijsturen en verfijnen.

3. Hou je kosten onder controle

Met Google AdWords bepaal je hoeveel je bereid bent te betalen voor een klik op je advertentie, maar het systeem laat je ook toe om een maximumkost per dag toe te wijzen aan je campagne. Zo kun je met een gerust hart adverteren, wetende dat de financiële kant van je campagne niet kan ontsporen. Je bent bovendien niet gebonden aan een contract: je kunt je campagne op eender welk moment stopzetten, zonder annuleringskosten.

4. Drempelverlagende informatie

AdWords heeft heel wat trucjes achter de hand om potentiële klanten over de streep te trekken. Extensies bijvoorbeeld, die aanvullende informatie aanbieden zoals links naar specifieke delen van je website, of belknoppen en locatiegegevens die tot actie aanzetten. Het proberen waard!

Blijf op de hoogte

Schrijf je in en krijg de laatste nieuwtjes in je inbox.