Hoofdstuk 5

Business Card

Het verhaal van Anja, Dieter en Manu

 

Er waren eens drie burgerlijke ingenieurs elektrotechniek, mechanica en architectuur. Ze leerden elkaar kennen tijdens hun studietijd, werden vrienden toen ze samen in het presidium zaten en in het geval van Anja en Dieter begonnen ze ook nog eens een relatie. Alle drie gingen ze na hun studies eerst een tijdlang op eigen kracht voort: Manu ging aan de slag in de telecomsector, Dieter raakte via zijn doctoraat betrokken bij de lancering van een aantal spin-offs in het Leuvense, Anja werkte enkele jaren als zelfstandige architect. Tot ze in 2003 de koppen bij elkaar staken en tot de conclusie kwamen dat ze allemaal wel zin hadden in een nieuw avontuur. De rest is geschiedenis.

FNG Group: één bedrijf, veel sterke merken

 

Van bij de oprichting van het bedrijf hanteerden de drie stichters een heel uitgesproken strategie: ze namen met mondjesmaat Belgische modemerken met een uitgesproken profiel over, om die vervolgens uit te bouwen dankzij een bijzonder sterke backoffice. Anno 2017 ontwerpt en verdeelt de FNG Group een breed portfolio aan Belgische topmerken, die op jonge kinderen en vrouwen mikken (CKS, Fred & Ginger, Claudia Sträter, Miss Etam, Steps,…). Eind vorig jaar ging het bedrijf nog een stap verder en nam het ook de zowat 130 winkels over van de noodlijdende schoenenketen Brantano. Die winkels worden nu systematisch in een nieuw kleedje gestoken. Ze verkopen naast schoenen nu ook een nieuw aanbod van kledij uit de eigen stal.